MEGATONY

Tyle dobrej muzyki, ile uniesiesz!

Helen Money, Will Thomas

Trace

12/05/2023

Thrill Jockey Records

1. Someone Out There
2. Thieves
3. Half Asleep
4. Boulevard in Silence
5. Abandon
6. Trace
7. She Never Suspected
8. Half Awake
9. Tilt
10. Glass Shattered
11. The Wheel

Nowy album duetu jest przykładem mocy jaką rodzi w formie dźwięków chemia dwojga rozumiejących się, dojrzałych artystów.

Helen Money (Alison Chesley) jest wiolonczelistką, która współpracowała z kilkoma ważnymi osobistościami sceny alternatywnej, takimi jak Jarboe, Bob Mould, Steve Albini i Neurosis. Will Thomas, jest kompozytorem muzyki filmowej, a wcześniej współpracował z Helen Money przy jej solowych produkcjach. Współpracuje też z Rogerem Eno (młodszym bratem Briana Eno).

Helen Money/Will Thomas. Foto: Jim Newberry

“Trace” to wyśmienity przykład pochłaniającego mistyką uniwersum dźwięków. Supermoc Alison Chesley jako wiolonczelistki i kompozytorki oraz dyskretnie dozowana biegłość Willa Thomasa w korzystaniu z możliwości elektronicznego instrumentarium tworzą potężny efekt, wzmacniający poczucie tajemnicy i poszukiwania.

Dla uważnych – głosy obojga kompozytorów także bywają na tym albumie słyszalne, choć jako ledwo zauważalny element całości. Duet wykorzystuje barwę, ton i dynamikę jako podstawowe narzędzia w tworzeniu imponujących, emocjonalnych narracji. Wspólnie panują nad dźwiękami poszukując piękna. Są blisko osiągnięcia celu. Sprawdźcie jak blisko.

Podoba Ci się album

Trace?

A te płyty znasz?

bar italia, jeden z najciekawszych londyńskich zespołów wydał właśnie drugi album w tym roku. "The Twits" został nagrany przez trio w ciągu ośmiu tygodni od lutego 2023 roku w prowizorycznym domowym studiu na Majorce i zmiksowany przez Martę Salogni.
Sufjan Stevens powraca z w pełni autorskim albumem. Drink z muzycznej elokwencji i naturalnej wrażliwości smakuje doskonale.
Fantastyczny zestaw piosenek, stylistycznie rozpiętych między westernową twórczością Ennio Morricone a klimatem starych albumów Scotta Walkera. Nie sposób w dwóch zdaniach opisać bogactwa tej płyty.
Makabryczna przejażdżka po mrocznych zaułkach dźwięku, wypełnionych toksycznymi odpadami elektronicznymi. 50 krótkich opowiadań o przemocy, zagrożeniu i walce. Transujące rytmy miejskich plemion splatające się z industrialnymi zgniataczami i szamańskimi zaklęciami.